پست ها

منبع انواع و اقسام پست های مختلف
  • پست ها

    منبع انواع و اقسام پست های مختلف

مشخصات بلاگ
پست ها

هرنوع پستی را که می خواهید در این سایت مشاهده کنید

بایگانی

در کره زمین ما که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم نقاط شناخته شده عجیب و جالب کم نیستند. مقبره اقوام مایا در آمریکای لاتین ، اهرام مصر و یا حتی منطقه باستانی تخت جمشید در ایران هنوز دارای اسرار نهفته بسیاری هستند . اما کم نیستند مناطق زیبا و عجیب در دنیای امروز که کمتر شناخته شده اند. در این مطلب شما را با بعضی از این نقاط در جهان آشنا می کنیم.


مزارع طبقاتی برنج- فیلیپین
در کشور فیلیپین در جنوب شرق آسیا یک مجموع مزرعه برنج وجود که بنا به گفته مردم محلی دارای قدمتی در حدود 2000 سال است. این مزارع به صورت طبقاتی بر روی مجموعه ای از تپه ها و کوه ها قرار گرفته است و بنا بر اسناد موجودات تاریخی عمدتا با دست و کمترین وسایل موجود کشاورزی ساخته شده است. این مجموعه مزارع مساحتی در حدود 10360 کیلومتر مربع را اشغال کرده اند و بر اساس محاسبات موجود اگر تمام این مزارع در یک خط قرار بگیرند طولی به اندازه نصف کره زمین خواهند داشت. این مزارع بیشتر به وسلیه بارانهای فصلی آبیاری می شود. مردم بومی به این مجموعه از مزارع " هشتمین عجایب" لقب داده اند.


صخره شیر _ سریلانکا
صخره شیر ، به زبان محلی " Sigiriya " ، یک صخره بسیار قدیمی است که در منطقه مرکزی " ماتاله" در کشور سریلانکا قرار گرفته است. این صخره در حال حاضر توسط مجموعه ای از درختان و منازل و مزارع محاصره شده است. این صخره یک جاذبه توریستی فوق العاده است و یکی از اصلی ترین دلایل آن بحث وجود نقاشی هایی موجود در این صخره است که قدمت آنها به حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این صخره عظیم الجثه و غارهای موجود در آن در زمان پادشاهی شخصی با نام " کاساپای اول " در سال های 477 تا 495 قبل از میلاد مسیح تکمیل شده اند. این مکان تا قرن 5 پس از میلاد توسط راهبان بودایی به شکل یک پناهگاه مورد استفاده قرار می گرفت.


برج هرکول – اسپانیا
برج " هرکول " یک فانوس دریایی است که در کشور اسپانیا امروزی قرار دارد و قدمت آن به حدود 1900 سال پیش باز می گردد . این فانوس دریایی که منطقه شمال غربی اسپانیا قرار گرفته است در ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد . این برج 55 متر ارتفاع دارد و در سال 1791 میلادی تحت یک تعمیر اساسی کامل قرار گرفته است. این فانوس دریایی تنها فانوس دریایی ساخته شده در زمان رومی ها است که هنوز فعال است.


شهر Torun – لهستان
این شهر که در شمال لهستان کنونی و در کنار رودخانه ویسولا از جمله قدیمی ترین شهرها در اروپا و به نوعی محل شکل گیری اولین حکومتهای لهستانی در تاریخ بوده است. این شهر محل تولد نیکولاس کوپرنیک ستاره شناس مشهور قرون وسطا نیز است. اولین سازه های مربوط به این شهر در حدود سالهای 1100 پس از میلاد مسیح ساخته شده است . همان طور که گفته شد در طول قرون مختلف ، خصوصا در دوران قرون وسطا این شهر مرکزی برای گرد هم آمدن لهستانی ها و تشکیل حکومتهای لهستانی بود. این شهر از معماری زیبایی برخوردار است و به نظر میرسد که یک بار دیدن کردن از آن ارزش داشته باشد.


غارهای آجانتا- هندوستان
مجموعه غارهای ماهاراشترا در کشور هندوستان که در دل کوه قرار گرفته است دارای مجموعه بسیار نفیسی از نقاشی های دیواری و مجسمهایی از قرن 2 پس از میلاد مسیح است و به نظر کارشناسان این مجموعه یکی از بهترین نمونه های هنر نقاشی و مجسمه سازی از آن دوران به حساب می آید. در طول 1300 سال به دلیل پوشش سنگین جنگلی که در اطراف کوهای مورد نظر قرار داشت این مجموعه دردسترس بشر قرار نداشت تا این که در سال 1819 میلادی یک افسر انگلیسی در هندوستان که به دنبال شکار یک ببر بود به صورت اتفاقی توانست ورودی یکی از این غارها را پیدا کند.


شهر Leptis Magna - لیبی
این شهر باستانی که امروزه تنها بقایایی از آن باقی مانده است در اصل یک شهر ساخته شده توسط رومی ها در شمال آفریقا و لیبی امروز است. این شهر در حال حاضر در الخمس ، 130 کیلومتری شرق طرابلس و در نزدیکی ساحل مدیترانه قرار دارد. بر اساس مستندا تاریخی این شهر توسط اقوام فینقی در سال 1100 پس از میلاد مسیح ساخته شده است و در طول زمان بین رومی ها و کارتاژی ها دست به دست شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی