پست ها

منبع انواع و اقسام پست های مختلف
  • پست ها

    منبع انواع و اقسام پست های مختلف

مشخصات بلاگ
پست ها

هرنوع پستی را که می خواهید در این سایت مشاهده کنید

بایگانی
آیا در مورد بزرگتترین فیلسوف قرن که اکنون در ایران زندگی می کند و یک ایرانی هست چیزی می دانید؟
پس به ادامه ی مطلب رجوع کنید.

حکیم ارد بزرگ بزرگترین و مشهورترین فیلسوف تاریخ ایران است او در حال در ایران زندگی می کند . زندگی او شبیه به یک افسانه شده است ، دعوت رسانه های داخلی و خارجی برای گفتگو را اغلب رد می کند برای همین بسیاری در جهان فکر می کنند او درگذشته است . حتی برخی در زندگینامه حکیم نوشته اند تولد 1706 و مرگ 1790 میلادی ! . کسی نمی داند که این تاریخ تولد و مرگ چطور بدست آمده است . اجداد وی از پارت های ایران و شهر شیروان در خراسان شمالی بوده اند و خود او زاده شهر مشهد است. تاجیک ها و فارسی زبانان افغانستان و تاجیکستان حکیم ارد بزرگ را نزدیکترین دوست ایرانی احمدشاه مسعود (محبوبترین شخصیت تاریخ افغانستان)می دانند . واژه "ارد" ریشه ایی باستانی و تاریخی دارد و در گذشته به چند پادشاه اشکانی (پارت) گفته می شده است به لحاظ لغوی واژه "ارد" خاص است و معنا ندارد . امروزه به خاطر اندیشه های خردمندانه و آگاهانه "ارد" ، همه دوستداران حکمت و فلسفه واژه های حکیم و بزرگ را به آن می افزایند که ترکیب آن شده است "حکیم ارد بزرگ" . در شهر اجدادی حکیم ارد بزرگ یعنی شیروان به او "بزرگ شیروان" می گویند . حکیم ارد بزرگ در بین ایل قشقایی هم دارای محبوبیت ویژه ایی است چرا که از طرف مادری به این ایل سلحشور منتسب است.
جمله ایی زیبا از حکیم ارد بزرگ :
به یاد بیاوریم که انسانیم و انسانیت ، مهمترین چیزی است که از ما انتظار می رود .

فیلسوف ،محبوب ترین فیلسوف جهان ،محبوبترین فلاسفه جهان،محبوب ترین فیلسوف دنیا ، محبوبترین فیلسوف ایرانی

حکیم ارد بزرگ از زبان خودش :
(فرگرد ارد ، کتاب سرخ)
اُرُد ، یک ایرانی است ، نام شناسنامه ایی او ، مجتبی شرکاء می باشد . در نیمه شبی پر برف ، از ماه دی ، در شهر مشهد زاده شد ، او دومین فرزند خانواده است . پدرش محمد تقی شرکاء ، فرزند بابا ، از شهر شیروان در خراسان شمالی بود ، مردی بسیار نیک و مهربان که تا آخرین زمان زندگی ، دل به کانون گرم خانواده داشت . مادر اُرُد ، فاطمه جاهد طبسی از ایل قشقایی شیراز بود ، زنی دانش آموخته و دلسوز ، که همه عمر برای رشد فرزندان دلبندش کوشش نموده و رنج ها کشید . اُرُد سه برادر به نام های مرتضی ، مصطفی و مجید ،  و سه خواهر به نام های فروغ ، ملیحه و الهه دارد . نام تنها فرزند اُرد ، غزاله می باشد . ارد سال ها در شهرهای مشهد ، تهران ، شیروان و شهرکرد زندگی کرده است ، او هم اکنون ، در شهر زیبای کرج زندگی می کند .
 

فیلسوف جهانی ، حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, بزرگ شیروان ، حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ

- در شهر شیروان (استان خراسان شمالی) به حکیم ارد بزرگ،  بزرگ شیروان می گویند .
 
حکیم ارد بزرگ, ارد بزرگ, برترین فیلسوف ،فیلسوف جهانی ،بزرگترین فلاسفه جهان، سخنان بزرگان, سخنان حکیم ارد کبیر . سخنان حکیم ارد بزرگ, حکیم خراسانی, عکس حکیم ارد بزرگ


و باز درباره حکیم :
- حکیم و فیلسوف معاصر "ارد بزرگ" Orod Bozorg مطرح ترین اندیشمند و متفکر حوزه تمدنی ایران است ، این حوزه که در نظریه قاره کهن ارد بزرگ به شکلی کامل آمده است عبارتند از : کشورهای ایران ، ترکیه ، پاکستان ، افغانستان ، قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان ، شمال غربی هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، عراق ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا جنوب اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان .
حکیم بزرگ معتقد است این بیست کشور باید تحت عنوان یک قاره گرد هم آیند ،  این کشورها می توانند همانند کشورهای قاره اروپا تامین کننده منافع یکدیگر باشند . ارد بزرگ معتقد است نقش ایران در قاره کهن (نامی که او به سرزمین های حوزه تمدنی ایران داده است) می تواند همچون یونان در اروپا به عنوان یک مادر فرهنگی غنی و پربار باشد .
او بر این باور است که آسیا و اروپا قاره کهن را بلعیده اند تا بدین شکل تمدن باستانی و تاریخی ایران زمین و نقش فاخر و تاریخی آن را نادیده بگیرند همچنین قاره کهن به هیچ وجه شرقی نیست ، قاره کهن بخش مرکزی جهان است و شرق و غرب در دو سوی آن یعنی حوزه های تمدنی چین ، یونان و مصر قرار دارند .
 
مجسمه حکیم ارد بزرگ ساخته هنرمند خراسانی استاد عقیل اصلی چوکانلو
مجسمه حکیم ارد بزرگ ساخته هنرمند خراسانی استاد عقیل اصلی چوکانلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی